tirsdag 16. august 2016

En eller annen gang..

… må jeg da bli ferdig med denne dammen. Innrømmer glatt at jeg tatt meg vann over hodet her, enda så fungerer ikke denne vanntrappa helt etter plan. Men, det går fremover..
I kveld er den slammet med Hey’Di K11 Waterproof og ettersom jeg blandet litt for mye så ‘støpte’ jeg like så godt fast rørene og, kommer sikkert å vise seg at det var meget u-lurt.
Dette er jo en av mine prosjekt for i år som skal!! fungere. (Har fortsatt en damm til å fixe før vinteren jo..). Har visst ikke lagt til at jeg pusset veggene og bunn en gang til i begynnelsen av august. Først den nederste, fjernet damduken og all tec7 og når jeg så den hølt vann tok jeg vekk damfolien fra de andre to og pusset dem og. Gleden at de nå hølt litt bedre på vann var stor. (få ting helt i vater er heeelt umulig!)
Det hele testkjørtes først med skje, men da rant fortsatt vannet ved siden av skjeene og så det fungerte ikke (tec7 til tross). Så for en uke siden ble det kappet til noen rør, ny tec7, og pumpen satt i gang. Nå tok det faktisk bortimot 6 timer før vannet i den nederste dammen var halvert. Noe går mot riktig hold altså. Junior mente at den nok var tec7 som ikke hølt tett og at vannet kanskje trakk ned i teglet under røren.. hvem vet, så nå er det nytt forsøk på gang altså..
Så, hvis det nå fortsatt ikke funker, mulig jeg kanskje satser på en omgang K11 til, eller så blir det nok sumpbeplantning til neste år..

Postnote: Det er ikke dammen som lekker men frosken!!

Ingen kommentarer: