mandag 4. september 2017

Work camp dag 3

Faktisk føler det ut som om det snart skal bli deilig å komme tilbake til jobb og hvile opp seg!! I hvert fall blir ikke kroppen like vond når man sitter og slapper i en kontorstol… eller er det kanskje just derfor som kroppen protesterer? Dagens arbeidsøkt førte meg et stykke til fremover. Nå er planket endelig på plass.

Nymalt brunfarge, ser utrolig rød ut i noen vinkler.. Det var lovet regn i dag og regn kom det, men bare ikke så mye, mest sånt sprayaktig duskregn. Men nok for at jeg måtte haste med å få malt etter hvert som jeg satte opp plank. Hvilket innebærer at baksiden står igjen, sukk.. får spørre pent om å få tatt den en kveld uten regn.

Sitter jeg i stolen og ser ut kan jeg bare konstatere at den står akkurat på riktig sted. Dekker akkurat åpningen hvor naboen ikke har store busker lenger inn i hagen så vel som også akkurat den plass hvor det står en stor busk inn ved gjerdet, hvilket var tanken. Jeg har spart noen gliper i planket med vilje for at luft skal kunne komme gjennom. Trodde ikke jeg skulle få kommet lenger i dag med tanke på regn, siste ‘hull’ over den gamle epletre stubben gjenstår..

Hm.. kanskje det burde fått gjenstå også. I halvmørkrets glans mot nymalt plank ser det ikke vakkert ut. Jeg burde kanskje fortsatt med oppreist plank i stedet for liggende.. Ja, ja, men jeg ville ha hylla. Ser kanskje litt dumt ut akkurat her nå men jeg har snekret litt mer enn først tenkt. Et type bord på toppen av stubben. Ikke helt enkelt faktisk men tanke på hvor skjev i flere retninger som den stubben er..

Men fikk det da til på et vis, og under er det blitt et ‘insektshotell’, avkapp av syrin og kirsebær ligger stablet best det gikk. Kan sikker fylle opp resten av hullene med bambus også. Får fortsette med dette og ta bedre bilde når det ikke regner.

Været er altså ikke med på lag og det er så himla krøkkete å komme til. Nå er i hvert fall materiale hjemme for å kunne ta siste bit, der hvor all Clematis er, når nå det blir.. det er bare å innse at sommeren er over.

1 kommentar:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ja, det har ikke vært enkelt å få malt noe i år, neste år tror jeg huset står for tur her, håper det blir litt opphold da. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg